7 t/m 9 september; Zion, Bryce en Lake Powell - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Nicole Wiel - WaarBenJij.nu 7 t/m 9 september; Zion, Bryce en Lake Powell - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Nicole Wiel - WaarBenJij.nu

7 t/m 9 september; Zion, Bryce en Lake Powell

Blijf op de hoogte en volg Nicole

09 September 2013 | Verenigde Staten, Page

7 september; Zion National Park
We hebben de gekte en chaos van Las Vegas achter ons gelaten en komen vandaag aan bij Zion National Park. Het eerste park dat we de komende week gaan bezoeken. De luxe suite van Vegas hebben we ingeruild voor een motelletje in Springdale op 10 minuutjes rijden van het park. Omdat het grootste deel van Zion autovrij is,rijdt er door Springdale een shuttlebus naar het park. Vanuit deze shuttlebus kun je overstappen op een andere bus die je door het park rijdt in een hop-on-hop-off bus. Heel makkelijk, want zo zie je alle highlights en kun je relaxed om je heen kijken tijdens de rit. De eerste stop was the Court of the Patriarchs. Hier heb je een mooi zicht op de bergen: Abraham, Isaac and Jacob. Een stukje verder uitgestapt om te gaan kijken bij 'The Weeping Rock'. Na een korte wandeling kom je uit bij een grote Rock waar het water vanaf druipt, net alsof je in de regen staat. De laatste stop voor ons in Zion was de 'Big Bend'. Weer een uitkijkpunt. Deze keek uit op The Virgin River, Angels Landing en The Great White Throne. Een mooi park met mooie uitzichten. Bij terugkomst in het motel nog even genoten van het prachtige uitzicht in de hottub.

8 september; Bryce National Park
Toen we vanochtend wakker werden regende het en helaas is het gedurende de dag niet veel beter geworden. De 2,5 uur durende autorit van Zion naar Bryce hebben we dan ook in de regen afgelegd. Bij aankomst in Bryce maar even wat poncho's gekocht en toch het park in. We konden ook pas om 16u inchecken in ons motel in Tropic (gehucht waar verder niets is), dus we hadden ook niet veel keus. Met de auto zijn we naar Bryce Point gereden, een uitkijkpunt dat uitkijkt over de prachtige Bryce Canyon. Toen we hier waren, zagen we dat het langzaam opentrok en besloten we toch nog even een hike te gaan doen. Na wat foto's te hebben gemaakt snel de auto in en op weg naar Sunsetpoint. Hier begon de 2,2 km lange Navajo loop. Eerst 1 kilometer lang afdalen de klif in ( over een door de regen glibberig modderpad) om vervolgens aan de andere kant weer 1,1 km omhoog te klimmen. Een prachtige tocht, die de schoonheid van Bryce prima laat zien. Toen we terugkwamen bij de auto vielen de eerste regendruppels alweer naar beneden. Schoenen afgespoten en terug naar het motel. Omdat er in Tropic echt niets te beleven was 's avonds naar een ander dorpje gereden voor het diner.

9 september; Bryce National Park en Lake Powell
Omdat het weer gisteren niet echt goed was, vandaag nog maar even Bryce National Park in gegaan. Deze keer om het zuiden van het park te verkennen. Eerst helemaal naar het zuidelijke punt 'Rainbow & Yovimpa' gereden. Met heldermweer kun je wel tot 160km ver kijken. Vanuit het zuidelijkste punt weer terug omhoog gereden. Het volgende punt 'agua Canyon' een rots die alleen recht overeind in de natuur staat. Vandaar uit door naar 'the Natural Brigde', de naam zegt het al, een rots in de vorm van een brug. Hierna het laatste uitkijkpunt van de dag bezocht (Sunrise Point) om vervolgens onze reis te vervolgen naar Lake Powell. De autorit tussen Bryce en Lake Powell koste ons ongeveer 3 uur. We kwamen aan het begin van de middag aan bij ons motel. Hebben ingecheckt en zijn met de auto nog even de omgeving gaan verkennen. Lake Powell is een kunstmatig meer op de grens van de staten Utah en Arizona dat ligt achter de Glen Canyon Dam. Veel recreatie met bootjes is hier te vinden. Verder is hier niet zo heel veel te beleven. Morgen op weg naar het volgende park ' Grand Canyon'.

• 10 September 2013 - 03:27

Babette:

Leuk en leuk dit keer met foto's!
    Ik sta ook op t punt te vertrekken naar Portugal!

kus je (schoon)zus

• 10 September 2013 - 16:44

Henriette:

Het zijn weer mooie verhalen!!
    En gezellig dat er wat meer foto's op staan nu.
    Zo kunnen wij ook mee genieten van het moois wat jullie allemaal zien.

Groetjes Pap & Mam

• 10 September 2013 - 20:57

Alma:

Mooie foto's van Bryce, dat vond ik echt een heel mooi park!!
    Nu op naar de grand canyon, veel plezier! Hopelijk hebben jullie goed weer.
    Geniet er van, tijd vliegt ;-)

Groeten Alma

• 15 September 2013 - 20:07

Maxime:

Wow, prachtige foto's! En een uitzicht die zo'n uit strekking heeft van 160 km! Ongelofelijk. Jammer van het weer, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken ;).