14 tm 17 september: relaxen in Santa Monica - Reisverslag uit Cannery Row, Verenigde Staten van Nicole Wiel - WaarBenJij.nu 14 tm 17 september: relaxen in Santa Monica - Reisverslag uit Cannery Row, Verenigde Staten van Nicole Wiel - WaarBenJij.nu

14 tm 17 september: relaxen in Santa Monica

Blijf op de hoogte en volg Nicole

17 September 2013 | Verenigde Staten, Cannery Row

Omdat we van onze reis door Australie hebben geleerd dat het goed is om je rust te pakken aan het einde hebben we hier in Amerika besloten om de laatste dagen aan de kust door te brengen. Aangekomen bij ons appartementje in Santa Monica schrokken we een beetje van de staat van ons onderkomen. Aan de buitenkant zag het er wat oud en vervallen uit. Omdat we te vroeg waren om in te checken maar even door de stad gelopen en wat gegeten voor de lunch. In Santa Monica hebben ze third street afgesloten voor het verkeer zodat wandelaars lekker kunnen wandelen langs de vele winkeltjes en restaurantjes die er te vinden zijn. Ook nog even maar Pier 39 gelopen waar een kleine kermis is gebouwd waar de plaatstelijke jeugd zich kan vermaken. Daarna terug naar ons appartementje om in te checken en te zien of het van binnen net zo erg was als van buiten. Gelukkig viel het mee. Oke, je moest door de lelijke. Kleur van de groene badkamer heenkijken en de meubels waren afzichtelijk, maar het was ruim en schoon!

Gelukkig was het de volgende dag strak blauw en zonnig en konden we gaan doen waar we voor gekomen waren. Op het strand liggen en relaxen. Omdat de stranden in Amerika niet zo zijn als in Europa waar je een bedje en parasol kunt huren besloten we om rond lunchtijd terug te gaan naar het appartement en in de schaduw bij het zwembad te gaan liggen. Nicole de hele dag in de palle zon staat garant voor kleur a la garnaal. 's Avonds besloten we te gaan eten bij een Italiaans tentje dat we de avond ervoor hadden gezien. Het was lekker druk en dat is normaal gesproken een goed teken. Normaal gesproken wel ja, maar nu niet! Jasper bestelde pasta en Nicole Lasagna. Binnen 5min na de bestelling stond het eten voor onze neus. Het was alles behalve vers en vooral droog en smakeloos. We hebben het dan ook laten staan en toen de ober kwam vragen en wij zeiden dat het niet te eten was, kwam de eigenaar. Hebben alleen ons drinken hoeven te betalen en mochten gaan;)

Op onze derde dag in Santa Monica toch maar wat actiefs gedaan. Fietsen gehuurd en langs het strand richting Venice Beach gefietst. Een tochtje van 2u (retour). We waren bij aankomst blij dat we een appartementje hadden in Santa Monica en niet in Venice. Een korte omschrijving van Venice: wiet rokende hippies en veel homeless people... Snel terug naar Santa Monica...

Op de dag van vertrek hebben we nog een surflesje geboekt. Met z'n 2en les van een Amerikaanse surf dude. Eerst 20 minuutjes op het strand geoefend en daarna het water in. Jasper ging het goed af, voor Nicole was het vooral zouthappen. Het is een stuk moeilijker dan het eruit ziet! Daarna was het tijd om Santa Monica te verlaten en door te rijden naar Santa Barbara!