Regenwouden, koraal en witte stranden - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nicole Wiel - WaarBenJij.nu Regenwouden, koraal en witte stranden - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nicole Wiel - WaarBenJij.nu

Regenwouden, koraal en witte stranden

Door: JasperenNicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

09 Januari 2012 | Australië, Cairns

06-01-2012: brandalarm, slangen en vliegen

Nadat we door Trent donderdag rond 17.30uur weer bij ons hostel waren afgezet besloten we na een snelle hap en een heerlijke douche te gaan genieten van welverdiende nachtrust. We hoefden pas om 10 uur uit te checken, dus dat betekende dat we uit konden slapen. Het uitslapen hadden we alleen niet verdiend denk ik. Om 3.30uuur werd het hele hostel opgeschrikt door een brandalarm. Binnen 5 minuten stond iedereen buiten en liepen er Australische brandweermannen door het pand om te kijken wat er aan de hand was :NIETS! We mochten allemaal weer terug naar onze kamers om verder te slapen...

De volgende dag stond de vlucht naar Cairns op het programma. Deze was alleen pas om 17.20uur, dus we moesten onszelf nog een paar uur vermaken in het bloedhete en saaie Alice Springs. Omdat Nicole zo dol is op beestjes besloten we naar een reptielencentrum te gaan. Hier hadden ze allerlei slangen, hagedissen en andere reptielen. We hebben ook gekeken naar een show, waarbij we zelf de dieren ook vast mochten houden. Jasper heeft een python om z'n nek gehad en Nicole is de hele tijd op veilige afstand gebleven:) . Daarna zijn we snel richting vliegveld gegaan voor een lunch en wachten in de koele airco.

In Cairns aangekomen hebben we onze huurauto voor de komende periode opgehaald en zijn we naar ons appartement gereden. Na 2 dagen hostel en drie dagen kamperen in de hitte waren we toe aan iets meer luxe en dat hebben we ook gekregen. Een mooi en ruim appartement met een mooi zwembad.

Ook de eerste indruk van Cairns is goed. Een leuke badplaats met leuke restaurantjes en barretjes. Hier houden we het de komende paar dagen wel uit!

07-01-2012: Skyrail & welverdiende rust

Na eerst een beetje uit te hebben geslapen, boodschappen te hebben gedaan hebben we vandaag een tripje gemaakt met de Skyrail. Ongeveer 20 minuten buiten Cairns kom je terecht in een hele andere wereld. Hier ligt kuranda, het grootste regenwoud van Australië. Je kunt dit regenwoud het beste bekijken door de Skyrail te nemen. Deze kabelbaan van 7,5 kilometer brengt je in 45 minuten over dit regenwoud. Je hebt er een prachtig uitzicht en ziet van hieruit ook de barron falls waterval mooi liggen. Daarnaast zijn we op een paar punten uitgestapt en hebben een kleine wandeling door gemaakt maar werden al snel lek geprikt door alle muggen.

Nadat we met de kabelbaan op en neer zijn geweest zijn we met de auto door gereden naar Palm Cove. Een mooi palmstrand een half uurtje buiten Cairns. Hier hebben we even relaxed gezwommen en van de zon genoten.

's avonds zijn we voor het eerst sinds lange tijd weer eens uit eten geweest. We zijn in 10 minuten naar het centrum van Cairns gelopen voor een lekker diner. Het enige gekke is hier dat je je eten en drinken zelf moet gaan bestellen aan de bar en dan krijg je een pieper mee, die begint te piepen als je eten klaar is. Vervolgens kun je het dan weer zelf aan de bar gaan halen. Serveersters hebben hier dus nogal een makkelijk beroep. Maar na al onze kampeermaaltijden en vliegtuigeten was een echte maaltijd weer heerlijk!

08-01-2012: Cape Tribulation

Vandaag heeft de auto z'n eerste kilometers gemaakt. We zijn vanuit Cairns vertrokken naar Cape Tribulation. Cape Tribulation road is een van de mooiste wegen van Australië. De weg is natuurlijk niet zo bijzonder, maar dat wat er omheen ligt des te meer. Aan de ene kant zie je namelijk het uitgestrekte regenwoud, terwijl je aan de andere kant de kustlijn ziet liggen. Tussendoor rij je ook nog eens door hele suikerriet velden. De omgeving is dus echt prachtig.

Na deze rit van ruim 2,5 uur zijn we even gaan bijkomen in Port Douglas, een van de vele kustplaatsen langs de route. Het vervelende van deze plaatsjes is alleen dat de stranden heel mooi en uitgestrekt zijn, maar dat je bijna nergens de zee in mag vanwege de kwallen. Ze hebben dus een stukje zwemwater gecreëerd waar iedereen zijn verkoeling kan zoeken.

Na deze dag hebben we een echte aussie BBQ gehouden. Bij ons appartementen complex staan namelijk een aantal BBQ's waar gasten gebruik van mogen maken. We hebben in de supermarkt om de hoek wat vlees en salade gekocht en daarna samen genoten van een lekkere BBQ.

09-01-2012: snorkelen en duiken bij great barrier reef

Een van de trekpleisters van de Australische oostkust is de great barrier reef. Dit stukje onderwater wereld wordt gezien als een van de mooiste ter wereld. Wij hebben vandaag mogen zien dat dit ook echt zo is. Met de organistatie Passions of Paradise vertrokken we om 7.30uur per catamaran naar het reef. De eerste stop was 2 uur varen uit de kust van Cairns.

Eenmaal daar aangekomen was er de mogelijkheid om naast snorkelen ook een introductieduik van ruim een half uur te maken. Na onze vakantie in turkije hadden we de smaak te pakken en hebben we dit gedaan. Curacao is mooi om te snorkelen maar dit is nog zoveel mooier. Prachtig koraal en heel erg veel vissen gezien, waaronder een kleine haai en een enorme rog.

Na genoten te hebben van de lunch kwamen we aan bij de tweede snorkel locatie. Hier lag het koraal wat dieper en waren de vissen nog wat gekleurder, heel de cast van finding Nemo was hier te vinden. Na hier een uurtje in het water te hebben doorgebracht ging de boot weer terug naar de haven van Cairns.

We zijn ook weer lekker bijgekleurd (dwz Jasper is lekker bijgekleurd, Nicole is net een tomaat). Morgen verlaten we Cairns en gaan we rijden richting Airlie Beach!

• 09 Januari 2012 - 12:55

Gonnie:

wat geweldig allemaal het is schitterend om te lezen en dan die stoere Jasper met z`n slang geniet er nog maar van grtjes Theo Gonnie

• 09 Januari 2012 - 12:57

Babette:

Nou jullie ondernemen genoeg en zien heel veel, alleen daarom al goed om dit reisverslag bij te houden en voor ons leuk om te lezen. Ook om de fotootjes erbij te zien!
    Genieten!!!

• 09 Januari 2012 - 15:36

Mam:

Nou jullie hebben er weer een mooi
    verslag op staan. super!!
    Dit is nu echt een doe vakantie.
    De foto's zijn ook mooi,maar waar is jouw foto Nicole met een slang,of hagedis.

Groetjes mam pap

• 09 Januari 2012 - 17:25

Wiilem En Ellen:

Echt mooi om te lezen. ben benieuwd naar de foto's onder water. Geniet er samen van! Gr. Van mij en Ellen

• 09 Januari 2012 - 18:32

Emmy En Ronald:

Klinkt goed allemaal! Wel stoer die foto met die slang, waarom staat die foto van nicole met die vogelspin er niet op? ;)
    Mooie duikpakken trouwens, zag Sven Kramer er ook in zo een haha!

Groeten Emmy en Ronald

• 10 Januari 2012 - 08:29

Susan:

Hoi,

Wat een geweldige ervaringen allemaal zeg,
    Geniet er maar met volle teugen van.

Wordt vanzelf wel op de hoogte gehoyden...hahahaha

Veel plezier nog en tot horens.
    Groetjes Susan (bruna)

• 10 Januari 2012 - 12:48

Pa & Ma:

mooie verhalen en fraaie foto's (ook die in de smurfenpakjes).
    het is duidelijk dat er sprake is van het ultieme genieten.

• 12 Januari 2012 - 08:46

Rogier:

ik snapte al nooit waarom ze Jasper smurfje noemde, maar door die foto snap ik het ;-)
    haha have fun!

• 12 Januari 2012 - 20:22

Karin Van Der Velden:

Ben weer helemaal bij gelezen.
    Vind de foto's al super leuk,kan mijn eigen wel een klein beetje voorstellen hoe jullie je voelen.WAUUUUUUUUUUUUW wat een super vakantie!!!
    En ik heb van je moeder begrepen dat jullie de volgende vakantie gaan kamperen Hahaha.Geniet nog van de laatste week.Groetjes uit vlijmen

• 12 Januari 2012 - 22:33

Ria:

Het ziet er allemaal wel erg leuk uit, moeten toch nog maar eens gaan denken over Australie.