Rijden, witte stranden en nog meer rijden - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nicole Wiel - WaarBenJij.nu Rijden, witte stranden en nog meer rijden - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nicole Wiel - WaarBenJij.nu

Rijden, witte stranden en nog meer rijden

Door: JasperenNicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

13 Januari 2012 | Australië, Airlie Beach

10-01-2012: dagje rijden
Vandaag moesten we ons echt gaan verplaatsen omdat we toch zo'n 2000 kilometer moeten overbruggen in 7 dagen tijd. Daarom hebben we besloten om direct naar Airlie Beach te rijden, zo'n 650 kilometer verderop. Direct viel op de snelwegen hier wel iets anders zijn dan bij ons. Behalve de randwegen rond de steden zijn het allemaal 1 baans wegen met een maximumsnelheid van 100 km. Daarnaast lopen deze wegen dwars door parken, bergen en dorpen heen. Inhalen is dan ook enkel mogelijk door zogenaamde ovetake lanes welke na ongeveer 25 km verschijnen. Zeer frustrerend dus als je net een vrachtwagen voor je krijgt waardoor je niks meer ziet.

Na 8 uur rijden kwamen om 3 uur aan bij ons motel, waarna we nog even Airlie hebben verkend. Het is een echte backpackers plaats met veel barretjes en eettentjes. Verder heb je hier ook wel een strand maar daar mag je niet zwemmen door eventueel gevaar van kwallen. Daarom is er een soort van lagune aangelegd in de vorm van een zwembad met zand, beetje jammer van het mooie plaatje. In de avond nog lekker vis gegeten in een gezellig restaurant aan zee.

11-01-2012: whitsunday Islands cruise
Deze ochtend vroeg opgestaan omdat we weer een tocht gingen maken met een catamaran. Deze keer gingen we een tocht doen langs de whitsunday islands. Dit zijn een verzameling van 74 eilanden die worden omgeven door riffen. Na enkele stops voor snorkelen kwamen we aan bij whitehaven Beach. Dit langgerekte strand van circa 7,4 km is dan ook echt witter dan wit. Daarna hebben we nog kunnen genieten van een echte zeiltocht door de harde wind. Door de hoge snelheden werd iedereen meerdere malen getrakteerd op een nat pak. 's avonds nog even een hapje gegeten in Arlie Beach. Het voordeel van deze plaats is dat er iedere avond live muziek is in de verschillende tenten. Zo ook waar wij van onze simpele maaltijd aan het genieten waren. Wij hadden het 'genoegen' om te mogen luisteren naar 'The hillbilly goats'. Zij trakteerden ons op onvervalste country muziek. Twee liedjes was leuk, maar daarna zijn we maar snel op zoek gegaan naar wat andere muziek!

12-01-2012; rockhampton

Het was vandaag weer tijd om de auto te pakken en Arlie Beach te verlaten. Omdat de rit van Arlie Beach naar hervey bay iets te ver was besloten we een tussenstop te maken in rockhampton. Na een ontbijtje in Arlie Beach zijn we in de auto gestapt voor een rit van 5,5 uur naar onze volgende bestemming. De weg van Cairns naar Arlie Beach was saai, maar deze weg was nog erger. 300 kilometer recht vooruit, 2 baans en dit keer zonder overtaking lanes om in te halen. Je geduld werd af en toe dus erg op de proef gesteld. Langs de kant van de weg herinneren borden je er iedere paar honderd meter eraan dat het een lange weg is, dat je op tijd moet stoppen en dat er veel 'vermoeidheidsdoden' zijn gevallen. Er staan zelfs borden met trivia spelletjes om je wakker te houden. Na deze enerverende rit kwamen we aan bij ons hotel.

We hebben even rond gelopen door rockhampton. Tijdens de cruise naar de Whitsundays spraken we een Noors stel dat hier al was geweest en zij noemden het 'a boring ghost town'. We weten nu waarom. Wat een saaie bedoeling hier. Een kleine winkelstraat zonder restaurantjes of barretjes. We hebben de avond dan ook maar doorgebracht in het hotel. Eerst wat gegeten en daarna heel burgerlijk met een drankje een spelletje doen. Morgen vervolgen we onze weg naar Hervey Bay.

• 13 Januari 2012 - 07:56

Mam:

Nou nou juliie hebben er al weer veel kilometers op zitten. Maar dan zie je ook wat. De foto's zijn ook weer mooi.
    Geniet nog maar van jullie laatste week !!

Groetjes pap&mam

• 13 Januari 2012 - 16:32

Pa & Ma:

Dat rustige rijden is wel een goede training voor Jasper; dat is wat anders dan scheuren met de Alfa!

• 13 Januari 2012 - 19:56

Emmy:

Wat een kilometers! Maar die mooie witte stranden en dat heldere water lijken me wel de moeite waard. Geniet nog maar even van het mooie weer (goed kleurtje Nic!) en de leuke tripjes! Veel plezier nog! Xx

• 13 Januari 2012 - 22:18

B.:

Hallo jongelui.

Nicole dat pak staat je beter als dat smurfen pak haha.
    Hebben jullie ook al kangaroe`s en koala`s gezien,want als je in Australie bent moet je die wel gezien hebben.
    Geniet nog van jullie laatste week.

Groetjes van de 2 B`s

• 14 Januari 2012 - 16:47

Der Wilhelmus :

Ja Jappie geniet maar lekker van het rustige rijden....lekker voor je! Geniet de laatste week van elkaar en de omgeving. Tot snel back in Hollands! Gr. willem

• 15 Januari 2012 - 12:05

Susan:

hey,

Is maar goed dat je met tweeen in die auto zit,... alleen kun je niet eens het antwoord kijken van die trivia vragen!
    Hahahaha.

Ziet er allemaal weer prachtig uit, ben best wel jaloers.
    Geniet er nog maar van.

Groetjes Susan (bruna)

• 15 Januari 2012 - 21:00

Willem:

Nieuwtje vers van de pers. Boes boes is 35 weken zwanger...whahaha.wilde Niek al feliciteren ;) Gr. En tot snel