Na regen komt........ - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Wiel - WaarBenJij.nu Na regen komt........ - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Wiel - WaarBenJij.nu

Na regen komt........

Door: JasperenNicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

19 Januari 2012 | Australië, Sydney

16-01-2012; shopping in brisbane

Tijd voor ons laatste deel van de autorit van Cairns naar Brisbane. Vandaag verlaten we Noosa en rijden we richting Brisbane, waar we onze auto weer in moeten leveren. Omdat dit slechts een rit van 2 uur is besluiten we eerst nog even rustig te ontbijten in Noosa. Noosa is echt een super leuk kustplaatsje. Alleen jammer is dat het vandaag pijpenstelen regent. De regen komt hier werkelijk met bakken uit de hemel. Vandaar dat we besluiten om gelijk na het ontbijt in de auto te springen en onze weg naar Brisbane te vervolgen.

Het weer wordt er onderweg niet echt beter op. Het giet af en toe zo hard dat je geen hand voor ogen ziet. Onderweg dan ook redelijk wat ongelukken gezien en we zijn dan ook blij dat we veilig bij ons hostel in brisbane aankomen. Na te hebben ingecheckt en onze auto te hebben ingeleverd besloten we even te gaan shoppen in Brisbane. Hier is verder toch niet veel meer te zien en zo konden we nog even wat laatste inkopen doen. Na een geslaagde shopmiddag terug naar het hostel en daar de koffers gepakt voor de treinreis terug richting Sydney.

17-01-2012; vertraging op het spoor

vandaag werd het tijd om de spullen te pakken voor vetrek richting Sydney.
Dat betekende dat we per trein om 06.30 in brisbane zouden vertrekken en dus om 4.45 moesten opstaan.
Bij aankomst op het station bleek de trein echter niet te rijden door een technisch mankement... Wat volgde was een busreis van circa 4 uur waarin we opgepropt zaten met bloedirritante kinderen, dat is niet goed voor mensen met een slaaptekort. Gelukkig kwamen we na deze busrit aan op het station van Grafton waar een werkende trein op ons stond te wachten.

Na een rit van nog eens 8 uur kwamen we aan in wyong waar San ons op stond te wachten. Lang verhaal, maar San is een kennis vd ouders van Jasper, hij woont in australië en had ons aangeboden om een nacht bij hem en zijn vrouw Joan te logeren.

San en Joan zijn allebei de 80 al gepasseerd en hebben een vrijstaand huis aan het meer van wyong. Bij aankomst daar had Joan al wat te eten voor ons gemaakt. Na nogwat tennis te hebben gekeken, snel ons bed opgezocht. Even proberen nog wat slaap inte halen.....

18-01-2012; Climbing HarbourBridge

Na om 7 uur gewekt te zijn met een kopje thee op bed, zijn we met San en Joan de auto in gestapt. Ze wilde ons voordat ze ons  af zouden zetten bij het hotel, nog wat plaatsen in Sydney laten zien. We begonnen na een autorit van ongeveer 2 uur bij botany Bay waar captain cook, de ontdekker van Australië, aan land is gekomen. Daarna, na een heerlijke lunch, nog wat mooie uitkijkpunten over de stad bekeken en langs de stranden van Sydney gereden.

Het mooie was dat het weer tijdens de rit langzaam begon op te klaren. Toen San en Joan ons bij het hotel afgezet hadden was er dan ook een strak blauwe lucht boven Sydney. Dat was heel mooi, want na de laatste zonnestralen opgeslokt te hebben was het tijd voor onze allerlaatste activiteit in Sydney: The Bridgeclimb! Wij hadden gekozen voor de twilight tour, hierdoor gingen we met daglicht omhoog en tegen de tijd dat we beneden kwamen was het donker.

Na het ondertekenen van een gezondheidsverklaring, het ophalen van de pakken, het aandoen van alle apparatuur en oefenen op wat trappen binnen, waren we klaar voor de tocht omhoog. The Harbour Brdige is op het hoogste punt 135 meter hoog en om er te komen moet je ruim 1000 trappen beklimmen. Het uitzicht onderweg en op de top is geweldig! Omdat wij de twighlight tour hadden hebben we ook kunnen genieten van een mooie zonsondergang op de brug.

De trappen die je omhoog klimt moet je natuurlijk ook weer afdalen om veilig beneden te komen. Het kost alles bij elkaar 3 uur om de brug te beklimmen(incl. uitleg) maar dat is het meer dan waard en was een perfecte afsluiting van onze tijd in Australië.

• 19 Januari 2012 - 07:24

Pa & Ma:

Leuk om San & Joan zo weer eens te zien en zelf weer even terug te kunnen denken aan mijn bezoeken aan Wyong in '94 en 2000.
    ps. we missen foto's van de Bridge-climb, maar die zien we over een paar dagen wel back home in Empel.
    Goede thuisreis gewenst !

• 19 Januari 2012 - 07:51

Ma:

Wat hebben jullie toch véél gezien, gedaan en beleefd, geweldig allemaal!
    Leuk dat jullie toch nog een nachtje bij San en Joan zijn geweest, op hun leeftijd en dan nog bezoek uit Nederland te krijgen is wel uniek. Schatten goede reis terug en ik ben blij jullie weer te zien! X

• 19 Januari 2012 - 09:52

Ria En Huub:

wat een reis!!!
    jullie hebben heel wat gezien en gedaan, nu weer terug naar huis.
    goede reis terug

• 19 Januari 2012 - 20:33

Emmy:

Ben benieuwd naar alle overige foto's en de verhalen uit eerste hand! Goeie terugreis alvast en tot snel!! Xx

• 20 Januari 2012 - 17:51

Willem En Ellen:

Geniet maar van de laatste dagen. Snel foto's kijken als julie terug zijn. Gr. Tot snel