Aan alles komt een eind - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Nicole Wiel - WaarBenJij.nu Aan alles komt een eind - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Nicole Wiel - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een eind

Door: JasperenNicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 Januari 2012 | Hong Kong, Kowloon

19-01-2012; transfer Sydney - Hong kong

Vanochtend vroeg de cityrail richting het vliegveld gepakt en helaas zit de vakantie er in
Australië nu echt op. We zijn allebei redelijk op na 4 weken non stop reizen dus we kijken er ook wel weer naar uit om lekker naar huis te gaan. Gelukkig zat het vliegtuig richting hongkong niet vol en kon Jasper slapen over 4 stoelen, terwijl Nicole er met 2 genoegen moest nemen. Na circa 9 uur aangekomen in Hongkong waar we hebben ingechecked in een mooi hotel in hartje kowloon. Nog even snel een hapje gegeten in het hotel om daarna als een blok in slaap te vallen. Morgen nog 1 dagje Hong Kong en dan zit de vakantie er echt op.

20-12-2012: Hong kong

Na lekker uitgeslapen te hebben zijn we nog een keer op pad gegaan om kowloon te ontdekken. Dit is het noordelijke deel van Hongkong waar we volgens de gidsen het echte Hongkong konden ontdekken. Dit betekend vooral georganiseerdere chaos, neon reclame en een overvloed aan electronica- en eettentjes. Na een wandeling van circa 2 uur vonden we het dus tijd voor iets anders. In de haven hebben we de Ferry richting het eiland Lantau genomen. Op dit eiland bevind zich naast enkele stranden en watervallen een oud tempelcomplex met het op een na grootste boedha beeld ter wereld. Daarnaast heerst hier in tegenstelling tot de rest van Hong Kong een oase van rust. Heerlijk om even alle hectiek van de stad te ontvluchten. Hier hebben we rustig even rond gekeken voordat we de Ferry weer terug naar Hong Kong hebben genomen. Na een bootreisje van een uur kwamen we weer aan in de drukte.

We besloten de metro terug naar het hotel te pakken. Zo konden we ongewild nog even genieten van de echte 'georganiseerde chaos' in Hong Kong. Het was namelijk spitsuur en dus mega druk in het openbaar vervoer. Dat wil zeggen een keer diep adem halen om vervolgens met zijn allen in de metro gepropt te worden. We waren blij dat we er naar 3 stops weer uit mochten.

Hebben onze koffers gehaald bij het hotel en een taxi naar de luchthaven gepakt. Na daar nog een hapje te hebben gegeten en onze laatste Hong kong dollars te hebben opgemaakt in de duty free shops zit onze vakantie er nu echt op en gaan we terug naar Amsterdam.

We willen iedereen bedanken voor de leuke berichtjes op deze site! Het was voor ons ontzettend leuk om te zien dat we door iedereen zo gevolgd werden.

Het was een onvergetelijke reis!

• 23 Januari 2012 - 14:56

Willempie:

Ja het zit er weer op. Jammer maar idd na vier weken reizen ben je wel op. Ik zou zeggen tot zaterdag Gr. Willem

• 23 Januari 2012 - 16:23

B.:

We zullen de verhalen wel weer missen.Maar wel leuk dat we zo jullie toch `n beetje konden volgen.
    Tot binnenkort.

Groetjes van de 2 B`s

• 23 Januari 2012 - 16:49

Ronald:

Wat gaan 4 weken dan ineens vlug zeg! Het was zeker hier ook leuk om jullie verhalen te volgen en de fotos te zien.