Sydney & Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Wiel - WaarBenJij.nu Sydney & Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Wiel - WaarBenJij.nu

Sydney & Blue Mountains

Door: JasperenNicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 December 2011 | Australië, Sydney

26 & 27 december: Hong Kong /Sydney

Tijdens onze tweede vlucht van Hong Kong naar Sydney deed het eerste probleem zich voor, het visum van Nicole was niet geldig(was aangevraagd op oude paspoort). dankzij de hulp van een hele aardige vrouw van de luchtvaartmaatschappij en 40 dollar lichter mocht Nicole uiteindelijk toch mee op de vlucht naar Sydney. De 8,5 uur durende vlucht was zo voorbij, dit vooral omdat het vliegtuig half leeg was en we dus 2 stoelen hadden..
Wel onrustige vlucht met veel turbulentie, wat resulteerde in zieke mede passagiers, ik zal de details besparen...

Na door de jetlag al om 6uur wakker te zijn geworden zijn we dinsdag Sydney gaan verkennen. we zijn gestart met een treinrit van 20minuutjes van ons hotel naar het centrum. Hier hebben we eerst de highlights van de stad bekeken: Harbour bridge& opera house. Hierna hebben we een ferry genomen naar mosman voor een wandeling van 2 km. Daarna hebben we een wandeling gemaakt door THE rocks. In de avond hapje gegeten en gezellig gepraat met een amerikaans stel die wel raad wisten met wijn.

28 december: Sydney

Vandaag na het ontbijt naar het centrum gegaan om wat te shoppen (Nicole moest en zou een tas kopen)  en daarna de sydney tower bezocht welke met een hoogte van 352  Meter het hoogste gebouw is in Australië, wat een mooi uitzicht opleverde. Vanuit het centrum richting darling Harbour gelopen, wat een leuke boulevard heeft waar je goed kan eten.  Daarnaast veel straatartiesten die hun kunstje doen. Niks is te gek, vuurspuwen, zwaarden gooien of balaNceren met een bmx op grote hoogte.

Gelukkig hadden we vandaag eindelijk zomerweer met zon. Nicole heeft dat geweten want na een tochtje met de Ferry naar het olympisch park waren de armen goed verbrand. Deze tocht duurde dan ook een stuk langer dan met de metro, park ligt namelijk bijna buiten Sydney. Helaas bleek bij aankomst dat het park ivm vakantie op het zwembad na dicht is. Dus wij net als alle overige toeristen paar foto's gemaakt en weer terug zonder echt iets gezien te hebben, jammer dus.

Bij terugkomst in het centrum hadden we bedacht om de bridgewalk over de Harbour bridge te doen waar we de eerste dag al info hadden ingewonnen. Nou, dat konden we dus vergeten want men was ons vergeten te vertellen dat deze tochten tm 6 januari nagenoeg vol zitten, mede doordat de ausies nu vakantie hebben en de brug ook nog een paar dagen gesloten is door het vuurwerk. Gaan dit nu doen als we in onze laatste week terug komen.

Morgen hopelijk dus iets meer geluk!

29 december: Blue Mountains

Op deze zonnige donderdag hebben we een auto gehuurd en zijn we vertrokken voor een ruim 1,5 uur durende autorit naar de Blue Mountains. We hadden gevraagd om een kleine auto alleen die hebben ze hier geloof ik niet. We kregen een Toyota camry mee, die is alles behalve klein. Nadat we gewend waren aan het links rijden en het feit dat het stuur aan de andere kant zit, konden we echt op weg.

De Blue Mountains liggen 1,5 uur rijden van Sydney maar je waant jezelf echt in een andere wereld. Het is een adembenemend mooi natuurgebied met ontzettend veel groen.we zijn eerst gestopt bij de Gordon Falls lookout. Dit is niet zo heel toeristisch en dat maakt het nog veel mooier.

Daarna zijn we doorgereden naar misschien wel het bekendste stuk van de Blue Mountains; the three sisters. Dat het bekend is, was te merken. Het zag er zwart van de toeristen, en dan vooral van die Japanners met te grote camera's. We hebben onszelf hier een uurtje door de massa gebaand om vervolgens via de katoomba falls door te rijden naar de Jenolan Caves.

Deze autorit duurde weer ruim een uur over een smal bergpad, maar ook dit is zeker een aanrader. We hebben hier 1,5uur gewandeld door de grotten. Een mooie wandeling die een goed beeld gaf van deze mega grote grotten.

Na een autorit van bijna 3 uur (het blijft moeilijk om in 1x de goede weg te vinden) waren we om 21uur weer terug in ons hotel. Goed dagje!

• 29 December 2011 - 12:16

Marieke Van Nunen:

Maak ons maar jaloers! Leuk om zo jullie belevenissen te kunnen volgen! Alvast heel veel plezier met oud&nieuw! Alle goeds voor 2012.

X Marieke

• 29 December 2011 - 12:45

Ilona:

Haha heb jij weer Nicole, met je visum ;)

Enne: watjes, nieteens de blue mountains bewandeld. Tsss...toeristen ;))

Enjoy!!!

X

• 29 December 2011 - 13:23

Karin Van Der Velden:

Vanmorgen je moeder gesproken,dus nu ga ik jullie volgen de komende weken anders moeten we zolang kletsen tussen het werk door.Beetje jaloers ben ik wel hoor als ik zo de foto's bekijk waaaaauw!
    Geniet ervan en alvast een fijne jaarwisselling en met dat begin van het nieuwe jaar zit het wel snor.
    Groetjes karin

• 29 December 2011 - 13:42

B.:

Hoi vakantiegangers.

Ik herken wel heel veel in wat jullie al gedaan hebben,the three sisters,jenolan caves.mooi he die druipsteen grotten (hebben jullie al die grotten gedaan haha)en inderdaad die autorit is erg mooi.
    Ook heb je mooie foto`s er opstaan.
    Vanaf hier wensen we jullie een heel fijne jaarwisseling,en geniet van het vuurwerk daar.

Groetjes uit regenachtig Vlijmen
    van de 2 B`s

• 29 December 2011 - 14:12

Willempie:

Mooi om te lezen dat het goed bevalt!!! Geniet er maar lekker van vooral de jaarswisseling zal wel heel erg mooi worden. gr en tot snel Willem en Ellen

• 29 December 2011 - 19:25

Mam:

Het is wel leuk om je reisverslag te lezen.Dat was natuurlijk wel balen je visum,maar gelukkig hoefde je niet achter te blijven in Hong Kong haha.
    De foto's zijn ook erg mooi
    nu wachten we weer op het volgende verslag.
    groetjes pap mam

• 29 December 2011 - 20:28

Dia Slim:

Das ff schrikken met dat visum en jammer van het gesloten park en de bridgewalk! Maar vandaag beter gelukkig. Leuke foto van jullie bij de brug. Ik kijk uit naar het volgende verslag. Geniet ze Dia

• 29 December 2011 - 20:34

Gonnie:

erg leuk jullie verslag te lezen en ook mooie fotos fijne jaarwisseling groetjes gonnie en theo

• 29 December 2011 - 20:59

Pa & Ma:

leuke verhalen (m.u.v. visum, oei!) en mooie foto's !! Geniet er van.

zijn benieuwd naar jullie oud/nieuw ervaring down under.

groetjes !

• 29 December 2011 - 23:01

Tante Ria:

Whow dit klinkt en ziet er al erg leuk uit. Tower, prachtige natuur in de bergen. Her operagebouw, dat moet van dichtbij ook geweldig zijn. En ja die perikelen bij het visum, dat hoort er allemaal bij, moet je maar denken, en komt ook weer goed, na een duik in de protemonnee te hebben gedaan.
    Besef dat er al bijna een week voorbij is, geniet er dus erg goed van. Nog veel plezier en ik lees de berichten wel weer.

• 30 December 2011 - 14:11

Niek:

En reed Jasper nu ook links op de baan en 160?:P
    Veel plezier nog en vooral morgenavond /nacht:)

• 30 December 2011 - 15:28

Babette:

Super leuk zeg, ook met die foto's. Kunnen we het goed bijhouden!
    Fleur en Sanne vinden de foto's ook helemaal leuk.

Heel veel plezier morgen! Voor jullie is het eerder zover dan hier ;-)

Liefs

• 31 December 2011 - 12:34

Em:

Jullie hebben al gelijk goed weer en mooie uitzichten te pakken aan de foto's te zien. Ben benieuwd hoe jullie oud&nieuw gaan vieren, dus niet te lang wachten met het volgende verhaal! Happy New Year!!! Xx

• 31 December 2011 - 15:40

Niek:

GELUKKIG NIEUWJAAR zit nu de special te kijken van het 12 minuten lang durende vuurwerkshow

• 31 December 2011 - 15:55

Mariëlle Speeks:

Oh brings back sweet memories!!!! Alleen hadden wij een rode camry :-)
    Geniet van de rest van de vakantie en probeer die brug te gaan beklimmen is echt zo de moeite waard! Have fun

• 31 December 2011 - 17:10

Lisbeth:

Hoi Jasper en Nicole!
    Voor jullie alvast een Gelukkig Nieuwjaar en geniet nog superveel van jullie vakantie!
    Groetjes,

Lisbeth

• 31 December 2011 - 20:23

Janeth Rozema:

Hey, Jasper en Nicole! Geweldig dat jullie in Australia zitten! Ik afgelopen zomervakantie genoten van de staat Queensland! Brisbane is zeker de moeite waard een aanrader als je naar Brisbane city gaan. Neem een kijkje op The Southbank en vergeet je zwembroek en badpak/bikini en een handdoek meenemen. Daisy Hills als je walibi's in het echt willen zien. Queensland onder de Aussie ook wel genoemd Th Sunshine State! Big kisses en de rest van de Rozema clan!! Een hele fijne vakantie toegewenst!!

• 01 Januari 2012 - 09:30

Tante Ria:

Gelukkig nieuwjar, het was zeker wel erg spectaculair in Sydney. Dat nemen ze je niet meer af.