Happy New year from Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Wiel - WaarBenJij.nu Happy New year from Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Wiel - WaarBenJij.nu

Happy New year from Sydney

Door: JasperenNicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

01 Januari 2012 | Australië, Sydney

30-12-2011: manly beach

Na de Blue Mountains en Sydney vonden we het nu tijd om het strand van Australië eens te gaan bekijken. We namen de Ferry naar Manly Beach, een van de mooiste stranden in de omgeving van Sydney. Na een mooie boottocht van een half uurtje kwamen we aan in de haven van Manly.

We besloten om fietsen te huren om zo het plaatsje te verkennen. Naast het strand heeft het plaatsje namelijk ook een nationaal park. De fietstocht er naar toe was hell. Denk aan de Cauberg in Valkenburg, op een fiets met 3 versnellingen in de brandende zon. Nicole had het zo gezien en is gaan lopen. Het was gewoon niet te doen. Eenmaal boven had je een prachtig uitzicht over Sydney.

Na deze fietstocht en een uitgebreide lunch hebben we even onze voetjes in het water gedaan en zijn we langs het strand gelopen. Manly is een leuk gezellig plaatsje met leuke restaurantjes en winkeltjes.

's avonds zijn we nog even de stad in gegaan om een drankje te drinken. We hebben het niet te laat gemaakt want New Years Eve staat voor de deur

31-12-2011: Celebrating New Years Eve

Wat doet iedereen in Sydney met oud en nieuw? Kijken hoe het vuurwerk van Harbour Bridge wordt afgestoken. Maar dat is iets makkelijker gezegd dan gedaan. Omdat iedereen graag een goede spot wil om het vuurwerk te bekijken, moet je er vroeg bij zijn! En met vroeg bedoel ik ook echt vroeg. De eerste mensen leggen hun slaapzakje al de avond ervoor klaar voor de ingang van Mrs Macquaries chair waar je het beste uitzicht hebt op de bridge. De rest van de mensen komt al belachelijk vroeg in de rij staan.

Wij waren er om half 9 en toen stond er al een aardige rij. Na 3,5 uur wachten in de rij mochten we rond 12uur dan eindelijk een plaatsje gaan zoeken in het park. We hadden een mooie spot gevonden met goed zicht op de brug en toen kon het wachten beginnen. Naast ons zat een leuk groepje mensen waar we gezellig mee hebben gekletst.

Om 21uur (dus na 12 uur wachten) kwam het eerste voorproefje: family fireworks. Hier zag je al vuurwerk dat mooier was dan we in Nederland vaak zien. Na 10 minuten konden we weer verder met wachten op the big moment.

En toen kon na 15,5 uur wachten eindelijke het feest beginnen. Na met 20000 mensen eerst te hebben afgeteld barste de vuurwerkshow los. Ik kan je zeggen, deze was het wachten meer dan waard. De Australiërs jagen er in 20 minuten ruim 6,5 miljoen dollar doorheen, maar dit is het geld echt meer dan waard! Wat een geweldige show!

1 januari 2012 - Bondi Beach

Na een lange dag in het park gisteren hebben we nieuwjaarsdag heerlijk relaxed doorgebracht. Na eerst onze kleren te hebben gewassen (kunnen we met 2 koffers met schone spullen onze reis vervolgen) hebben we er een strand dagje van gemaakt.

Eigenlijk wilde we terug naar Manly Beach, maar toen we immense rij mensen voor de ferry zagen hebben we de plannen gewijzigd. Het werd een dagje Bondi Beach, het bekende strand van het tv programma Bondi Rescue. Meer mensen hadden dit in gedachten voor nieuwjaarsdag, want het was erg druk op het strand.

Nu zijn de koffers weer gepakt en vertrekken we morgenvroeg met het vliegtuig door naar Alice Springs. Hier hebben we een driedaagse kampeertrip.

Vanuit het zonnige Australië wensen we iedereen een heel gelukkig nieuwjaar!

xJasper & Nicole

• 01 Januari 2012 - 11:20

Gwenn:

Nic, hoe kom je dr ook bij om te gaan fietsen? Da gaat toch nooit goed ;)

Jeeeetje zo lang wachten om wa vuurwerk te zien, poe poe. Da zou ik er ni voor over hebben. Ik moest t maar doen met 10 min vuurwerk in de efteling.heeft vast ni zoveel gekost :p Het werken was nog wel leuk gelukkig.

De beste wensen!

Xxx

• 01 Januari 2012 - 18:53

Emmy En Ronald:

Leuk om te lezen zo allemaal. Maar heb jij nou helemaal geen vuurwerk afgestoken jap? Das dan ook voor het eerst!

Jullie ook nog de beste wensen en verl plezier nog daar!

• 02 Januari 2012 - 00:00

Christien:

Hoi samen.
    Via de 2 B's heb ik jullie reisverhalen ook gelezen. Echt geweldig.
    Wat zal dat vuurwerk mooi zijn geweest.
    Wij wensen jullie vanuit Drunen natuurlijk ook een heel fijn,gezond en gelukkig 2012 toe.
    Het begin is zeer zeker goed met zo'n geweldige vakantie.
    Geniet er nog maar van.

Groetjes van ons.

• 02 Januari 2012 - 10:10

Hanne:

Hee Nicole en Jasper, nog de allerbeste wensen voor 2012! Het jaar zijn jullie iig goed begonnen! Echt super leuk om de reisverslagen te lezen, hoe cool is het om NYE te vieren bij de Harbour Bridge?! He veel plezier bij jullie kampeer trip, ik kan niet wachten op dat reisverhaal, aangezien Nicole in een tent me een boek op zich waard lijkt!

Veel liefs, en natuurlijk ook de beste wensen en alle goeds van Patrick toegewenst!

• 04 Januari 2012 - 12:18

Willem:

Mooi man, kom ik aan met mijn Blackberry dragon box van 3.5 minuten. Echt mooie foto's!! Vuurwerk zoals vuurwerk hoort te zijn. Verder kan ik alleen maar zeggen geniet ervan samen...en oh ja mooie helmpjes whahaha.

• 04 Januari 2012 - 13:44

Rogier:

Vette boel daar Jappie en Nicole!
    Tja die helmpjes, haha, het kan erger, Willem die zijn capachon op heeft lijkt op een hoofddoek ;-)